3 acties voor jouw Blind voor 1 Dag

Normal b9260be5599dad27b802e31a6cb3651023d7f491
04-06-2019 | 19:00

Half juni ontvang je als deelnemer het Blind voor 1 Dag-pakket met daarin de simulatiebril, stickers, ballonnen en de informatiefolder om je goed voor te kunnen bereiden op 21 juni. Wat je in de tussentijd kunt doen is minstens zo belangrijk! Want met onze gezamenlijke inspanning halen we samen zo veel mogelijk geld op voor oogonderzoek. De favoriete acties van de meest succesvolle deelnemers zetten we op een rij. Haal eruit wat voor jou van toepassing is.

Jouw actiepagina
Op het moment van aanmelden heb je ook direct een actiepagina aangemaakt om sponsors te informeren over jouw Blind voor 1 Dag. Wat blijkt, hoe vaker je daar toepasselijke informatie deelt over jouw actie, hoe groter de betrokkenheid van sponsoren. En een goed gevulde actiepagina nodigt ook nieuwe sponsoren uit. Beschrijf bijvoorbeeld je motivatie, je verwachting, wat je precies gaat doen de 21ste en waarom. Jouw motivatie is uniek en kan lezers nét dat zetje geven om daadwerkelijk een donatie te doen. Deel je berichten daarom op alle mogelijke sociale media kanalen en gebruik de hashtag #blindvoor1dag.

Plaatselijke pers
Bijna in elke woonplaats is er een regionaal dagblad dat staat te springen om mooie verhalen. Stuur een berichtje naar de redactie om te laten weten dat je meedoet aan Blind voor 1 Dag en met welk doel. Dikke kans dat ze je verhaal willen delen! En dat zorgt voor extra aandacht voor oogonderzoek en misschien zelfs nieuwe donaties. Tip: stuur een foto van jezelf mee én je persoonlijke motivatie om mee te doen aan deze actie. Kijk voor het juiste e-mailadres even op de website van de krant.

Samen sterk 
Hoe meer mensen meedoen met Blind voor 1 Dag, hoe groter de groep mensen die zich bewust is van de obstakels die er zijn voor mensen met een visuele beperking. Krijg je enthousiaste reacties op je deelname? Daag die mensen dan uit om zich ook aan te melden of zich te voegen bij jouw team.

Succes toegewenst met de voorbereidingen. Wij kijken uit naar 21 juni en hopen dat jij dat ook doet.